Wednesday, October 20, 2010

SKeTSa BaNDaR iKaN PaTiN

hari yg tak berapa indah..cuaca panas membakar mukaku tika sampai di bandar ikan patin nie.tepat pukul 12 tengah hari aku sampai mana tak kena sunburn.abis baju aku bermandikan peluh yg masam masam manis nie.orang-orang di sekeliling memandangku mcm aku alien baru turun dari langit.agaknya diorang dh biasa dgn cuaca mcm kt gurun sahara nie.maklumla tempat aku hujan dan kdg-kdg salji tetiba turun.time panas pun biasa-biasa jer.pas berehat sebentar bersama kit kat aku pn memulakan perjalanan mencari bangunan yg dinamakan bangunan gunasama.nama punya sedap didengar kali pertama tapi pas 8 kali aku tgk dan baca mcm tak guna jer.puas aku pusing keliling bandar temerloh nie,sampai naik pening kepala aku mencarinya.nak bertanya kat orang seganla plak pasal aku mmg penyegan orangnya.tapi bak kata pepatah 'malu bertanya sesat jalan'.pas setengah jam aku pusing keliling bandar nie,tak juga nampak bangunan gunasama atau jalan merdeka seperti yg tertulis pd alamat surat aku dpt tu.bangunan kfc aku jumpa la.lalu aku mengambil keputusan drastik dan berani untuk menebalkan muka bertanya sorang pakcik yg mukanya begitu brutal sekali.aku memberi salam kpd pakcik itu tanda hormat dan aku bertanya dimana letaknya bangunan gunasama tu.dengan penuh bersemangatnya pakcik itu menerangkan lokasi tempat yg aku nk tuju sambil aku memberi perhatian kpd penerangan berinformasi drpd pakcik brutal tu.pas tu aku mengucapkan terima kasih pd pakcik tu atas pertolongannya.

selepas itu aku memulakan balik pencarian bangunan gunasama tu mengikut pelan strategik yg diberikan oleh pakcik brutal tadi.akhirnya tak sampai 5 minit aku pusing jumpa juga bangunan gunasama tu.tapi nama pada papan tanda bangunan tu bangunan persekutuan temerloh.memang tak guna dan mengkompiuskan aku.selepas aku buat research pada alamat yg tertera pada surat memang sah inilah tempatnya.dengan senang hati dan lega aku meneruskan perjalanan untuk berehat mengisi perut yang kosong dan membasahkan tekak yg kering kesan daripada pemanasan global yg melampau di bandar temerloh ini..

1 comment:

puteri iera said...

ala....rilex la...kata nk cr keje,nk sara ank dara org...ckit je 2...t nk jmpa mak n ayh mrtua lg bpluh....cool je stiasa....